- Brak komentarzy

Pitao sam malog puža (SRB)


Spytałem się kiedyś małego ślimaka, czy mi sprzeda swój dom. A od kiedy mi są potrzebne pieniądze? - odpowiedział ślimak. To słowa piosenki legendy cygańskiej muzyki serbskiej Šabana Bajramovića.
Chłopaki z zespołu Pirotski Trubaci Sase Pavlovica na filmiku siedzą w świetlicy wiejskiej w Polskej Rzanie pod Pirotem. Ćwiczą piosenkę Šabana na festiwal w Guczy. Piosenka jest trudna melodycznie, powolna, bardzo jazzowa, trudna też w odbiorze. Jednak Sasa Pavlović jest mistrzem trąbki. Siedzi na krześle od niechcenia, wyluzowany, a gra, że aż ciarki idą z góry do dołu kręgosłupa. Zespół zaprosił mnie na kilka dni do siebie. Mogłem jeździć z nimi na wesela i inne uroczystości. Robić zdjęcia i filmować. Jeszcze będę wrzucał na bloga coś o nich. Trubaci są jednym z moich głównych bohaterów w książce "Burek na śniadanie". W niej też więcej o zespole, graniu na urodzinach dziecka, zaręczynach...

0 komentarze: